tirsdag 10. april 2012

Pølse- og grønnsaksgrateng



Dette er en rett som er enkel å lage og kan varieres på mange forskjellige måter. 
Den er grei å bruke når du feks. har litt pølserester i kjøleskapet. 


Ingredienser:
(4 porsj.)

Potetstappe 
(2 poser om du ikke har tid til å lage selv)
4-5 pølser el. andre kjøttrester
Grønnsaker etter ønske
200g revet ost
4 egg


Lag potetstappe. Del opp grønnsaker i så store biter som du ønsker. Kok nesten møre.
Pisk eggene lett sammen, ha oppi revet ost og bland godt. 


Følg så stegene nedfor:


1. Smør potetstappen jevnt i bunnen av en ildfast form.  
  
2. Legg oppi grønnsakene

3. Strø over pølsebiter

4. På toppen smører du ost og eggeblandingen.

5. Sett midt i ovnen på 200 grader i ca. 30min.




VARIANT:
Bruk tomatsausen min fra dette innlegget og bland i pølsene/kjøttet. 
Strø ost på toppen og varm til osten er smeltet. Så har en plutselig en helt annen smak.






2 kommentarer:

  1. Dette så ut som noe mannen min hadde digget :)

    Takk for oppskrift!

    Jeg avsluttet en laaang arbeidsdag for noen timer siden og nå er jeg endelig ferdig pakket. Jeg kjenner at en uke med sol og varme kommer til å bli - åh så godt!

    Følg med inne hos meg i morgen og i uken som kommer, jeg kommer til å ha ett gedigent gavedryss :)

    Fin fredag!
    klemklem

    SvarSlett
  2. Blir sulten av å lese her! :)

    Tusen takk for at du vil dele oppskriften! Gleder meg til å få den :)
    Min e-postadresse er sysleglad@gmail.com.

    SvarSlett