onsdag 13. mars 2013

Fiskeform på travle hverdager



Jeg er mest fan av å lage mat fra bunn av, men det er ikke alltid verken kreativiteten eller tiden spiller på lag. Da er det greit å kunne ty til enkle løsninger. I tillegg ble denne retten så god at jeg kunne ikke la være å dele den med dere. 


Fiskeform (2-3 pers.)


Du trenger:
400g fisk
(laks eller torsk)
3-4 gulrøtter
2 brokkolistilker
1 pose lofoten fiskesaus
fullkornspasta 




Skyll og rens grønnsakene. Del alt i små terninger. Ha grønnsakene i kokende vann i 1 min. Tøm av vannet og ha dem i iskaldt vann. (dette kalles forvelling eller blansjering og gjør at grønnsakene beholder både farge og næringsstoffer ekstra godt). Lag fiskesausen som anvist på pakken. Hell av vannet og ha grønnsakene i bunn av en ildfast form med lokk. Del fiskefiletene i biter og legg over grønnsakene. Hell sausen over det hele og ha i ovnen i 15-20 min. på 200grader. Se at grønnsakene er møre og at fisken deler seg for å sjekke om det er ferdig. Kok pasta som anvist på pakken. Du trenger ca. 75g per pers.


Vel bekomme!


2 kommentarer:

  1. Denne såg god ut. Lagde noe lignende i går og det var kjempegodt :)

    SvarSlett
  2. Takk for koselig melding på bloggen min! Eg likar bloggen din også, har lagt deg til på bloggrullen min og som følgar. Kjekt med oppskrifter :-) eg er også glad i mat, men har foreløpig ikkje lagt ut nokon oppskrifter. Denne fiskeretten skal eg prøve ut :-)
    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett