fredag 8. mars 2013

Norgesglass til så mangt


Det er vel ingen hemmelighet at norgesglass har vært populært den siste tiden. Det er jo opplagt at de er greie å bruke til matoppbevaring. Men jeg har sett dem bli brukt til så mye forskjellig at jeg hadde lyst til å samle noen av ideene i et innlegg her. Jeg har noen gamle vi har arvet etter farmora til mannen min. Ekstra kjekt å ha dem stående fremme når en vet hvor og hvem de kommer fra. Jeg bruker noen til lykter. Her om dagen hadde jeg en blomsterbukett som jeg ikke hadde noen vase som passet til. Da var det et av norgesglassene som passet perfekt.


I programmet "Hver gang vi møtes" ble det brukt norgesglass som taklamper. Har vært innom tanken å lage slike selv, men har ikke kommet så langt. På bloggen Snadder fant jeg oppskrift på hvordan en lager dem så vi får se om det blir noe med oss... Men kanskje noen av dere andre har lyst å prøve det ut.

Her er en annen kreativ bruk. Norgesglass med nålepute på toppen og med sytilbehør oppi.

Her brukes det til oppbevaring av tråd eller gavebånd. Da slipper en knute på tråden :) Lurt!



Til slutt har jeg et lite tips til hvordan du kan lage en litt annerledes lyslykt:

Ta en eggehvite og rist inni glasset en stund. Hell ut overskuddet.  Gjør det samme med sukker. Dette stivner og ser ut som rim på innsiden. Det greieste er at du bare kan sette glasset i oppvaskmaskinen når du blir lei, og vips så er det klar til ny bruk.



Ønsker dere en riktig god helg!

1 kommentar:

  1. så deilige bilder.... og fineste turkis fargen... vårlig sprekt :) energi bilder! :)

    Ha en go helg... og takk for frosta glass tips... det skal jeg prøve, jeg har bare brukt sånn spray fra biltema... men da blir jo glassene ødelagte... lurt å kunne vaske...

    Klems Diana.
    ps, er du m på give awayen min??

    SvarSlett