onsdag 5. juni 2013

Havregrøt blir aldri mer kjedelig etter dette!


Jeg har fått en ny favorittgrøt. Etter tips fra min nye heltinne, Margit Vea, har jeg nå begynt å koke havregrøt på råsaft fra eple. Eplejuice fungerer også helt fint, men råsafta er mer naturlig og har et sunnere næringsinnhold enn det en eplejuice som er laget av konsentrat har.


Havregrøt m. eplesmak
(2 porsj)

5 dl råsaft av eple/eplejuice
2 dl havregryn
1/4 ts salt

Ha eplesaft/eplejuice og havregryn i en gryte. Kok opp under omrøring. La koke i 3-4 minutter. Tilsett salt og server. Bruk gjerne tilbehør som  hakkede mandler eller nøtter, rosiner, friske bær, oppskåren frukt, kanel etc. Det trengs ikke sukker, for eplesaften gjør grøten søt nok.



Kjempegod og lettvint både til kveldsmat og frokost.

Anbefales på det varmeste!


Her har jeg brukt hakkede valnøtter og blåbær som topping.

5 kommentarer:

  1. Såg jo himmelsk ut!! Kor får ein kjøpt "skikkeleg" eplesaft? Dette må jo sjølvsagt prøvast ut!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eplesaft finner du i større matvarebutikker. Jeg kjøpte en 3-liters kartong på Mega. Veldig god som drikke til fine anledinger og. Går også under navnet eplemost (men er ikke det samme som brusen til Tou :)

      Slett
  2. Supert tips!
    Trenger litt forandring innimellom, og denne blir super som frokost eller kvelds! Ser for meg en skål som denne, platten i morrassol, barbeint og i feriemodus.... *drømmermegheltbort*

    Hit inn kommer jeg gjerne igjen, trenger litt matinspirasjon innimellom.
    Ha en videre deilig sommerkveld :)

    SvarSlett
  3. Hei! Tusen hjertelig takk for en så koselig kommentar fra deg! Det varmer.
    Her har jeg ikke vært før,så her skal jeg kikke meg litt rundt.
    Ha en nydelig kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. Dette så jo kjempegodt ut! :) Takk for tipset!

    Stor klem fra Lite hi

    SvarSlett