torsdag 12. september 2013

Frøbrød


Jeg kommer aldri til å bli lei de eltefrie grytebrødene. Her har dere en ny variant som jeg har prøvd meg frem til. Denne er blitt den nye favoritten. Her er det en del grovt mel, men også tre forskjellige sorter frø. Dette gir ekstra god smak og næring til brødet.


Frøbrød

400 g hvetemel
100 g grovbakstmel
50 g solsikkekjerner
50 g sesamfrø
25 g linfrø
1 ts salt
1-2 ts honning
1/4 ts tørrgjær
4,5 dl vann

Fregangsmåte finner du her. Hvor du i tillegg finner oppskrift på et havrebrød.

Ønsker deg en strålende dag!


2 kommentarer:

  1. Eltefri liker vi:) Så veldig godt ut!

    Har vel aldri bakt brød selv *kremt*, men husker lykken når mamma gjorde det:)

    Ha en herlig torsdag, her er været strålende<3
    Klem

    SvarSlett
  2. Så deilig dette brødet ser ut, må kanskje prøve det på min neste brødbaking:) Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg, blir jo så glad for alle spor som blir lagt igjen der...
    Ønsker deg en kjempefin helg:)

    Annelise

    SvarSlett